Tällä viikolla tutustumme numeron neljä erilaisiin esitysmuotoihin. Maanantain oppitunnilla oppilaat pääsivät kokeilemaan luvun neljä hajotelmia ryhmänsä jäsenillä. Pelasimme peliä, jossa kyykkyyn menivät e. lapset, joiden vaatteissa oli sinistä. Ryhmien kokoonpanoja tarkastelmimme yhdessä. Oppilasmäärä pysyi ryhmissä samana, mutta luku neljä oli hajotettu (3 ja 1, 2 ja 2 yms.). Tämän jälkeen harjoittelimme kehorytmeillä lukumäärän neljä esittämistä, ensin opettajan johdolla ja sitten oppilaiden ollessa rytmitaituitureita.
Oppilaat rakensivat pareittain matikkapurkin tavaroista näyttelyn numerosta neljä. Matikkapurkin vakiovaruisteina on helminauha, noppa, leikkirahat, kello, kuvakortit, numerokortit, ja sormikortit.
Monistepohjaan täytimme näyttelyn tulokset. Tällä viikolla jatkamme luvun neljä hajotelmia värisauvoilla ja papukäsin. Taitteena on lukujen monipuolinen käsittely.
Mukavaa viikkoa!
-M
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti